معرفی ۴ خانه کانتینری دارای برق خورشیدی

خانه کانتینری با برق خورشیدی

یکی از مهم ترین ویژگی‎های یک خانه کانتینری انعطاف و قابل حمل بودن است. این به این معنی است که یک خانه کانتینری به راحتی توسط کانتینر حمل و نقل در هر جای ممکن ساخته می شود. ساخت خانه کانتینری ارزان، سریع و منعطف است. برای خرید کانتینر نو و دست دوم جهت ساخت خانه کانتینری می توانید با کارشناسان ما در انبارکانتین در تماس باشید.

یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی خانه کانتینری تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز است که در گذشته از موتوربرق و امروزه از پنل خورشیدی استفاده می شود. پکیج برق خورشیدی می تواند برق مورد نیاز خانه کانتنیری را به صورت ۲۴ ساعته همانند برق شهر و با ولتاژ ۲۲۰ وات تامین نماید. با نصب تعدادی پنل خورشیدی بر روی سقف کانتینر و قراردادن چند باتری و تجهیزات الکتریکی کوچک داخل کانتینر می توانید برق را بدون دردسر تولید نمایید. پنل خورشیدی بدون صدا و پاک انرژی موجود در نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنل خورشیدی و برق خورشیدی می توانید به وبسایت سولارنیرو، مجری نیروگاه خورشیدی و تجهیزات برق خورشیدی مراجعه نمایید.

در ادامه قصد داریم چند خانه کانتینری که دارای پکیج برق جدا از شبکه مانند برق خورشیدی هستند معرفی کنیم. با انبارکانتین همراه باشید.

 

خانه کانتینری کوچک با برق خورشیدی

این خانه کانتینری متعلق براندا است که گذشته از یک کانتینر ۲۰ فوت تشکیل شده بود اما او خانه خود را گسترش داد و یک کانتینر ۴۰ فوت نیز به آن اضافه نموده است. خانه جدید او فضایی معادل ۵۰۰ فوت مربع دارد و شامل آشپزخانه، حمام، دفتر کار و اتاق خواب است. نکته جالب در مورد این خانه، تامین تمام انرژی الکتریکی آن توسط پکیج برق خورشیدی است. بر روی سقف کانتینر ۲۰ فوت تعداد ۶ عدد پنل خورشیدی پلی کریستال و بر روی خانه ۴۰ فوت ۲ عدد پنل خورشیدی به سمت جنوب نصب شده است. برای اتصال این پنل ها به سقف کانتینر از استراکچر گالوانیزه خورشیدی استفاده شده است.

 

 

خانه کانتینری Redwoods

ردوودز یا چوب سرخ نام تیره‎ای از درخت با رنگ چوب سرخ است که بیشتر Redwoods به معنی رنگ این خانه کانتینری است. این خانه کانتینری در کمتر از ۸ ساعت برپا شده و کاملا ضد زلزله است.

از ویژگی‎های مهم این خانه کانتینری استفاده از معماری جالب برای استفاده بهینه از نور خورشید در قسمت های مختلف خانه است که با این کار مصرف انرژی کاملا بهینه شده است. برای تامین برق آن نیز از انرژی خورشیدی و موتور برق استفاده شده که باعث عدم وابستگی این خانه به برق شهر شده که این ویژگی کمک می کند تا شما بتوانید خانه کانتینری را با فاصله از شهر برپا کنید.

 

 

خانه کانتینری زیر زمینی مجهز به برق خورشیدی

این خانه کانتینری در کالیفرنیا توسط استیو رس ساخته شده است. از مهم ترین ویژگی‎ این خانه زیر زمینی بودن آن است. این قابلیت باعث شده تا خانه در مقابل دمای بیرون عایق شده و در فصل های گرم سال هوای داخل خنک و در فصل سرد سال اتلاف گرما صورت نگیرد. این خانه از یک کانتینر ۴۰ فوت به مساحت 640 فوت مربع تشکیل شده است.

همچنین برای کنترل بار اعمال شده بر روی کانتینر از تعدادی قالب بتنی استفاده شده تا وزن خاک را به درستی سرتاسر کانتینر توضیع کنند. به منظور ایجاد عایق حرارتی از یونولیت نیز برای دیواره ها استفاده شده است.

نکته جالب این خانه کانتینری استفاده از منعکس کننده‎های خورشیدی به منظور انعکاس بهتر نور خورشید به داخل خانه است که این امر کمک بزرگی در بهینه سازی مصرف انرژی می کند.

 

خانه کانتینری با تراس چوبی

ریکی، مالک این خانه کانتینری بعد از اینکه شهر رو ترک می کنه و یه زمین خارج از شهر تو استرالیا می خره تصمیم می گیره تا برای کاهش هزینه‎ها یه خانه کانتینری نزدیک رودخانه احداث کند. هزینه ساخت این خانه حدود 45000 دلار تمام شده است.

مهم ترین ویژگی این کانتینر استفاده از پیچ و مهره برای اتصال کانتینر به ستون های بتنی است که در این صورت امکان انتقال این خانه کانتینری به نقطه دیگر بسیار ساده خواهد شد. از طرفی به دلیل نداشتن ارتباط با سطح زمین، حرارت در فصل تابستان از زمین به کانتینر منتقل نخواهد شد.

 

 

همانطور که مشاهده کردید با استفاده از تکنیک‎های بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‎های نو مانند برق خورشیدی، امکان احداث خانه کانتینری در هر نقطه‎ای حتی خارج از شهر امکان پذیر می شود. علاوه برق بحث برق خورشیدی، سیستم گرمایش خورشیدی مانند آبگرمکن خورشیدی کمک بسیاری به تامین آب گرم و سیستم گرمایشی می کند.

منبع :‌ Off grid shipping container homes

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت جهت ساخت خانه کانتینری می توانید با کارشناسان ما در انبارکانتین در تماس باشید.

اضافه کردن نظر