نیاز‎های اولیه برای ساخت خانه کانتینری با کانتینر

خانه کانتینری

خانه‎های کانتینری به صرفه و بهینه هستند و در سریع ترین زمان ممکن ساخته می شوند. ساختار اصلی این خانه ها را کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت تشکیل می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانه کانتینری و کانتینر می توانید به وبلاگ انبارکانتین مراجعه کنید.

به منظور ساخت خانه کانتینری لازم است مواردی را از قبل در نظر بگیریم که در ایم مقاله به این موارد اشاره شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بودجه لازم برای خرید کانتینر و خانه کانتینری

اولین موردی که برای ساخت خانه کانتینری باید مورد برسی قرار بگیرد، بودجه لازم برای ساخت خانه است. این مورد مهم شامل قسمت‎های زیر است:
– بودجه طراحی خانه کانتینری
– خرید کانتینر ۲۰ فوت و کانتینر ۴۰ فوت
– خرید زمین یا محل ساخت خانه
– هزینه‎های ساخت شامل هزینه سازه اضافی، پی، مهندس مشاور و …
– دکوراسیون داخل مانند میز، مبل و …
– فوندانسیون در صورت نیاز

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کانتینر و قیمت آن می توانید با کارشناسان ما در انبارکانتین در تماس باشید.

پس از محاسبه بودجه مورد نیاز بهتر است یک تلرانس نیز برای آن در نظر بگیرید تا هزینه‎های احتمالی اضافه شونده را نیز تحت پوشش قرار دهد.

 

طراحی خانه کانتینری

قبل از ساخت خانه کانتینری لازم است نقشه آن آماده باشد. در نقشه محل دقیق اتاق‎ها، سرویس و آشپزخانه مشخص می شود. برای طراحی نقشه می توانید از یک مهندس نقشه کشی کمک بگیرید. ناگفته نماند برای خانه‎های ساده نیاز به نقشه پیچیده نیست.

 

محل ساخت خانه و زمین آن

بعد محاسبه بودجه و طراحی نقشه خانه کانتینری می بایست به محل احداث خانه کانتینری توجه شود. اگر در حال حاضر زمینی رو برای این کار در اختیار دارید می توانید از مرحله عبور کنید.

در صورتی که بودجه شما محدود است توصیه می شود ابتدا زمین مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس با توجه به فضای آن نقشه خانه را طراحی نمایید اما در غیر این صورت با توجه به نقشه مورد نظر می توانید زمین خود را انتخاب کنید.

توصیه می شود برای انتخاب زمین به پارامتر‎های زیر توجه کنید :
– موقعیت عمومی زمین
– ابعاد زمین
– هزینه زمین
– دسترسی به آب و برق
– جنس خاک
– مجاورت با همسایه‎ها
– دسترسی به جاده یا خیابان

گفتنی است در صورتی که دسترسی به برق برای خانه کانتینری شما وجود ندارد می توانید از انرژی خورشیدی به منظور تامین برق و آب گرم خانه استفاده کنید. برای این کار شرکت سولارنیرو، تامین کننده برق خورشیدی رو به شما پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب کانتینر حمل و نقل کالا

اساس یک خانه کانتینری، کانتینر است که ساختار آن را تشکیل می دهد. انتخاب ظرفیت کانتینر، تعداد کانتینر و نوع آن بستگی به طرح خانه کانتینری شما دارد. برای انتخاب و خرید کانتینر می توانید به فروشندگان کانتینر مراجعه نمایید. برای خرید کانتینر می توانید با کارشناسان ما در انبارکانتین در تماس باشید.

کانتینر ها به طور معمول در دو سایز ۲۰ فوت و ۴۰ فوت در بازار موجود هستند که به طور معمول یک خانه کانتینری بر مبنای این دو سایز طراحی می شود. گفتنی است کانتینر‎ها در دو نوع نو و دست دوم به فروش می رسند که کانتینر دست دوم از لحاظ هزینه‎ای کاملا به صرفه تر از کانتینر نو است. تفاوت چندانی بین کانتینر نو و دست دوم وجود ندارد زیرا به دلیل بدنه فولادی کانتینر، آسیب جدی به آن در طول مدت استفاده وارد نمی شود. به علاوه برای ساخت خانه کانتینری لازم است کف کانتینر عوض شود و همچنین بدنه مجددا رنگ آمیزی شود که در این صورت نیز تفاوت خاصی بین کانتینر نو و دست دوم وجود ندارد. سعی کنید در هنگام خرید کانتینر خوب آن را برسی کنید.

 

خودتان بسازید یا از یک شرکت سازنده کمک بگیرید

بسیاری از افراد فنی سعی می کنند خانه کانتینری را خود طراحی و سرپا نمایند اما گفتنی است برای این کار باید دانش فنی، تجربه فنی و ابزارالات لازم را داشته باشید. در نظر بگیرید در صورتی که ابزارآلات شما کامل نیست یا نیاز به تعمیر دارد به صرفه تر است تا ساخت خانه کانتینری را به یک شرکت فعال در زمینه ساخت ساز بسپارید.

موارد اشاره شده در این مقاله همگی از مهم ترین قسمت‎های ساخت یک خانه کانتینری هستند که باید در ساخت به آن‎ها توجه نمود. همچنین برای خرید کانتینر می توانید با کارشناسان ما در انبارکانتین در تماس باشید.

 

منبع : What to prepare before building a shipping container home

اضافه کردن نظر