خانه‌ی کانتینری چیست؟

احتمالا اخبار پر سر و صدای کانتینرها به گوشتان خورده است. علی رغم اینکه بعضی بر این باور هستند که محبویبت کانتینرها زودگذر است و محو می‌شود، محبوبیت دائمی آنها ثابت کرد طراحی کانتینرها، آنها را فراتر از یک محبوبیت زودگذر برده است.
بعضی از مردم فارغ از دانستن مفهوم کلی کانتینر، تنها خواهان آن هستند، درحالی که دیگران علاقمندند تا بدانند که کانتینرها چگونه هستند و علت محبوبیت و اشتیاق دقیقا برای چه چیز این کانتینرها است. همچنان خیلی از مردم از کانتینرهای مسکونی اطلاعی ندارند.

در این مقاله به اصول اولیه باز می‌گردیم و توضیح می‌دهیم کانتینرها چه هستند و علت محبوبیت روز افزون خانه کانتینری در بین مردم چیست.

خانه کانتینری چیست؟

به بیان ساده، خانه کانتینری به هرگونه ساختمان، خانه و یا اداره که با استفاده از کانتینر ساخته شده باشد گفته می‌شود. این کانتینرها می‌توانند نو و تازه ساخت باشند و یا دست دوم باشند و به نحوی قرار بگیرند و طراحی شوند که بتوانند هر سبک دلخواهی از خانه و یا اداره را ارائه دهند.

اولین و معروفترین کانتینر در سال 2011 توسط تاد و دی میلر ساخته شد.

خانه‌های کانتینری تا چه اندازه محبوب هستند؟

همانطور که تصور می‌شود، هرچه مردم بیشتر در مورد خانه‌های کانتینری اطلاع پیدا می‌کنند محبوبیت کانتینرها افزاش می‌یابد.
برای انکه بدانید چقدر این کانتینرها محبوب هستند، طبق یک نظرسنجی از مردم پرسیده شد: آیا حاضر به زندگی در یک خانه‌‌ی کانتینری هستید؟

پاسخ آنها یکی از سه پاسخ زیر بوده است:

1- البته که حاضر به زندگی در آنها هستیم.

2- امکان نداره در کانتینر زندگی کنم.

3- نمی‌دانم خانه‌ی کانتینری چیست.

طبق آمار پاسخ 61.50% از آنها گزینه‌ی اول، 13.40% از مردم گزینه‌ی دو و 25.10% گزینه‌ی سوم بوده است که به باور ما اگر آنها اطلاعی در رابطه با کانتینرها داشتند بی‌شک گزینه‌ی 1 را انتخاب می‌کردند.

چرا مردم علاقمند به استفاده از خانه‌های کانتینری هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که موجب محبوبیت کانتینرها بین مردم شده است. اکنون پنج مورد از مهمترین دلایل را بررسی می‌کنیم.

قیمت

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کانتینرها این است که آنها در مقابل ارزشی که ارائه می‌دهند هزینه‌ی بشدت پایینی دارند. خانه‌های کانتینری نسبت به خانه‌های سنتی که با آجر ساخته می‌شوند مقرون به صرفه تر هستند. البته این به آن معنا نیست که همه‌ی کانتینرها ارزان هستند. کانتینرهایی وجود دارند که به قیمت یک میلیون دلار به فروش رفته‌‌‌‌‌اند.

دوستداران محیط زیست

برخی نگران محیط زیست هستند، تغییرات اب و هوایی و تاثیرات آن که امروزه قابل مشهده است، باعث شده تا دوستداران محیط زیست بدنبال ساختمان های مناسب محیط زیست باشند.

کانتینرها نمونه‌های کامل سازگاری با طبیعت به حساب می‌آیند، چون از بازیافت کانتینرهای دیگر ساخته می‌شوند. ساختن کانتینراز کانتینرهای استفاده شده نه تنها به طبیعت از طریق بازیافت کمک می‌کند، بلکه نشان دهنده‌ی آن است که از مواد اضافی (مانند آجر و سیمان) در ساخت کانتینر استفاده نشده است.

در حقیقت با هر بار بازیافت کانتینر هفت هزار تن آهن دوباره مورد استفاده و بازیافت قرار می‌گیرد.

از آنجایی که هرساله بیش از پانصد هزار کانتینر رها می‌شوند و چند میلیون کانتینر از کار افتاده به این تعداد اضافه می‌شود، ذخایر قابل توجهی برای ساخت کانتینرهای جدید وجود دارند.

منبع : what-are-shipping-container-homes

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در انبار کانتین تماس بگیرید.

انبار کانتین ارائه دهنده‌ی انواع خدمات انبار کانتینری و انبار سوله‌ای در تهران

 

اضافه کردن نظر