ابعاد و اندازه‌های کانتینرهای حمل بار

اغلب مردم با کانتینرهای 40 فوت آشنا هستند، درحالی که طیف گسترده‌ای از انواع و اقسام کانتینرها در ابعاد مختلف وجود دارند و در دسترس می‌باشند. کانتینرها تنوع گسترده‌ای دارند، تنوع در طول، ارتفاع و عرض؛ همچنین تنوع در نوع آنها مانند: کانتینر یخچالی، روباز، پلتفورم و مخزنی.

به منظور طراحی یک کانتینر مسکونی قابل حمل، باید بدانید کانتینر قابل حمل به عنوان دیواره‌های بلوکی ساختمان عمل خواهد کرد.

یکبار که طراحی دقیق کانتینرهارا مشاهده کرده باشید، برای عملکرد کانتینرهای مسکونی به عنوان بخشی از زندگیتان که منزل دوم محسوب می‌شود، ارزش بیشتری قائل خواهید بود.

در اینجا طبقه بندی از انواع مختلف کانتینرها، ابعاد آنها و دسترسی‌های آن خواهیم داشت.

کانتینر قابل حمل 20 فوت

کانتینر 20 فوت به دلیل فراگیر بودن، جا به جایی راحت و ابعادش به راحتی می‌تواند ترکیب شود و یا شخصی سازی گردد و فضایی استثنائی برای زندگی ایجاد کند.

در زیر می‌توانید ابعاد کانتینر قابل حمل را مشاهده کنید:

ابعاد بیرونی:

طول: 6.06 متر

عرض: 2.44 متر

ارتفاع: 2.60 متر

ابعاد داخلی:

طول: 5.84 متر

عرض: 2.35 متر

ارتفاع: 2.39 متر

مساحت کف: 13.3 مترمربع

حجم: 33.1 مترمکعب

ارتفاع در و چارچوب: 2.28 متر

عرض در و چارچوب :2.34 متر

وزن: 2200 کیلوگرم

مزایا و معایب کانتینر 20 فوت

کانتینرهای 20 فوت یک مزیت واضح نسبت به کانتینرهای 40 فوت دارند. آنها به راحتی قابل حمل و جابه جایی می‌باشند. اگر به ساخت یک کانتینر در محلی دور و غیرقابل دسترس می‌اندیشید، پس بهترین انتخاب کانتینر 20 فوت است. همچنین این کانتینرها از کانتینرهای 40 فوت سبک‌تر می‌باشند؛ و اگر بودجه‌ی محدودی دارید بازهم کانتینر 20 فوت بهترین گزینه است.

اگرچه کانتینرهای 20 فوت معایبی هم دارند. اولا هرکانتینر فضایی در حدود 13.3 مترمربع ارائه می‌دهد. اگر شما به فضای بیشتری نیاز دارید تنها گزینه‌ای که برای گسترش آن دارید ترکیب دو کانتینر است. این کار عملی می‌باشد اما نیازمند تایم بیشتر، تشکیلات و هزینه است. دوما، اگرچه قیمت هر کانتینر 20 فوت از کانتینر 40 فوت کمتر است اما هزینه‌ی آن بر حسب هر مترمربع بیشتر می‌شود. اگر شما یک منزل و یا ساختمان بزرگ مدنظر دارید و مکان شما دسترسی مناسبی دارد، کانتینرهای 40 فوت بهترین انتخاب هستند.

کانتینر قابل حمل 40 فوت

کانتینر دیگری که بسیار فراگیر است، کانتینر 40 فوت می‌باشد. این کانتینرها اکثرا به عنوان کانتینرهای بزرگ مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نسبت به قیمت ارزش بالاتری دارند و فضای داخلی بیشتری ارائه می‌دهند.

در زیر می‌توانید ابعاد این کانتینر را مشاهده کنید:

ابعاد بیرونی

طول: 12.2 متر

عرض:2.44 متر

ارتفاع: 2.60 متر

ابعاد داخلی:

طول: 12.3 متر

عرض: 2.39 متر

مساحت سطح: 28 مترمربع

حجم: 67.5 مترمکعب

عرض در و چارچوب: 2.34 متر

ارتفاع در و چارچوب: 2.28 متر

وزن: 3800کیلوگرم

مزایا و معایب کانتینر 40 فوت

به دلیل ابعاد این کانتینر مساحت داخلی ان بیش از 28 مترمربع می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که کانتینرهای 40 فوتی دارند این است که هنگام استفاده از کانتینر 40 فوتی شما درمجموع بهای کمتری پرداخت کرده‌اید نسبت به کانتینر 20 فوتی. از انجایی که این کانتینرها طول بیشتری دارند میتوانید فضای انرا به چند اتاق مختلف تقسیم کنید که این کار در کانتینر 20 فوتی امکان پذیر نمی‌باشد.

طبق تست وزن، این کانتینرها می‌توانند وزنی معادل 2800 کیلوگرم را تحمل کنند؛ پس نگران وسایلی که داخل آن قرار می‌دهید نباشید. بدلیل اینکه این کانتینرها ابعاد بزرگی دارند به کانتینرهای کمتری نیاز خواهید داشت و درنتیجه جا به جایی و قرار گیری سریع تر انجام می‌گیرد.

اگرچه کانتینرهای 40 فوتی هنگام جا به جایی و تحویل به ویژه در مناطق دوردست هزینه‌ی بیشتری نیاز دارند و اینکار سخت تر می شود، پس قبل از قرارگیری کامل کانتینر از محل نصب اطمینان کامل حاصل کنید.

انواع دیگر کانتینرها :

کانتینرهای ارتفاع بلند

اگر به‌دنبال ارتفاع بیشتری برای مکان خود هستید، گزینه‌ی مناسب شما کانتینر ارتفاع بلند است. کانتینرهای ارتفاع بلند هم همان طول و عرض استاندارد سایر کانتینرها را دارند و تفاوت آنها در بیشتر بودن ارتفاعشان است. این بیشتر بودن ارتفاع به شما این اجازه را می‌دهد تا سیم‌های برق و لوله‌های آب را از سقف عبور دهید و همچنان ارتفاع 2.28 متری سقف خود را داشته باشید. از انجا که کانتینرهای ارتفاع بلند مانند سایر کانتینرها محبوبیت ندارند و فراگیر نیستند درنتیجه هزینه‌ی ساخت آنها بالاتر می‌باشد.

ابعاد کانتینر 20 فوت ارتفاع بلند:

ابعاد داخلی

طول: 5.84 متر

عرض: 2.35 متر

ارتفاع: 2.64 متر

عرض در و چارچوب: 2.34 متر

ارتفاع در و چارجوب: 2.54 متر

ابعاد کانتینر 40 فوت ارتفاع بلند:

ابعاد داخلی

طول: 12.3 متر

عرض: 2.35 متر

ارتفاع: 2.64 متر

عرض در و چارچوب: 2.34 متر

ارتفاع در و چارجوب: 2.54 متر

کانتینر بی‌سقف

کانتینر بی‌سقف از نام گذاری‌اش واضح است چه نوع کانتینری است. این نوع کانتینرها اساسا مانند تمامی کانتینرهایی هستند که تا کنون ذکر شده‌اند تنها تفاوت آنها این است که سقف ندارند. می‌توانید کانتینرهای بی‌سقف را در ابعاد استاندارد 20 فت و 40 فوت و همچنی ارتفاع بلند 20 فوت و 40 فوت تهییه نمایید. کانتینرهای بی‌سقف معمولا به عنوان خانه و ساختمان استفاده نمی‌شوند چون واضح است که در ان صورت نیاز به سقف خواهد بود. اما اگر تصمیم دارید که کانتینر خود را با چادر بپوشانید در انصورت می‌توانید از کانتینر بی‌سقف استفاده نمایید.

کانتینرهای بالای 45 فوت

اخرین سری کانتینرها که بررسی می‌ کنیم کانتینرهای 45 فوت هستند، که بیشتر در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانتینر 45 فوت ابعادی برابر کانتینر 40 فوت دارد و عرض و ارتفاع آن به اندازه‌ی کانتینر 40 فوت است اما طول آن 1.5 متر بیشتر است. ما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال اتاق‌های بیشتری هستید، کانتینر 45 فوت گزینه‌ی مناسبی نیست، چون در اینصورت تنها 1.5 متر اضافه تر خواهید داشت اما هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید.

درپایان

امیدواریم با خواندن مطالب بالا بتوانید کانتینر موردنظر خود را انتخاب کنید. یکی از نکات اساسی که باید بدانید این است که مکان شما تاثیر زیادی در انتخاب نوع کانتینرتان دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آنکه زمان و هزینه‌ی گزافی صرف کنید تا کانتیری طراحی کنید که ممکن است در پایان غیرقابل استفاده باشد،بررسی کنید و دربین مدل‌های متعدد کانتینرها، مناسب ترین را انتخاب کنید و خواهید دید که این کانتینر به سادگی نیازتان را رفع خواهد کرد.

منبع: shipping-container-dimensions

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در انبار کانتین تماس بگیرید.

انبار کانتین ارائه دهنده‌ی انواع خدمات انبار کانتینری و انبار سوله‌ای در تهران.

اضافه کردن نظر