استفاده از کانتینر یخچالی به عنوان انبار مواد غذایی

کانتینر یخچالی 20 فوت

 

به طور کلی کانتینر ابزاری برای نگهداری امن کالا و حمل و نقل راحت آن است. حال درصورتی که کالا مواد خوراکی یا مواد حساسی باشد که شرایط نگهداری آن مشروط به تنظیم دمای محیط بر روی دمای زیر صفر درجه سانتی گراد باشد نیاز به وسیله ای به نام کانتینر یخچالی است.

اما همیشه هدف استفاده از کانتینر یخچالی، حمل و نقل مواد غذایی نبوده و گاهی برای انبار این مواد از چنین وسیله کاربردی استفاده می شود. هر کانتینر یخچالی می تواند در یکجا ساکن و پس از اتصال آن به برق شهر، شروع به تنظیم دمای داخل نماید.

از مهم ترین کاربرد کانتینر یخچالی به عنوان انبار مواد غذایی می توان تولید کنندگان مواد غذایی اشاره نمود که قصد دارند محصولات خود را به طور انبوه تولید و در شهر های مختلف انبار و سپس به صورت منظم در بازار توضیع نمایند. به طور مثال ممکن است کارخانه ای محصول خوراکی خاصی را در شهر مشهد تولید و در سرتاسر کشور عرضه نماید. در این صورت پس از هر بار تولید باید محصولات را به میزان لازم به هر شهر دیگری ارسال نماید که در این صورت هزینه حمل کالا و تنظیم زمان ارسال آن ها ممکن دشواری های زیادی را پیش پای تولید کننده محترم قرار دهد.

نگهداری مواد غذایی در کانتینر یخچالی
نگهداری مواد غذایی در کانتینر یخچالی

بهترین راهکار برای این تولید کننده تولید و ارسال انبوه مواد خوراکی به شهر های بزرگ است تا با انبار کردن آن ها علاوه بر کنترل توضیع مناسب، هزینه های حمل رو نقل را نیز تا حد چشمگری کاهش دهد.

یکی از مهم ترین خدمات تیم انبارکانتین، ارائه انبار کانتینری به صورت کانتینر یخچالی یا کانتینر سردخانه ای است که به صورت ساکن در محلی با دسترسی مناسب است. هر کدام از کانتینر های یخچالی انبارکانتین علاوه به برق شهر به ژنراتور سه فاز نیز مجهز شده اند تا در صورت قطعی برق به مواد غذایی انبار شده در این کانتینر های صدمه ای وارد نشود.

کانتینر یخچالی دارای بدنه عایق و شبکه ای شکل از جنس آلمینیوم است که خود نیز باعث حفظ دما داخل می شود. ابعاد هر کانتینر یخچالی 40 فوت است که از این 40 فوت بخش کوچکی در حدود 2 متر، توسط سیستم سرمایشی اشغال شده است.

جریان هوای خنک در کانتینر یخچالی

شما تولید کننده محترم در صورت نیاز به کانتینر یخچالی می توانید با تیم انبارکانتین در تماس باشید تا در سریع ترین زمان ممکن یک کانتینر یخچالی در اختیار شما قرار دهند.

اضافه کردن نظر