آشنایی با روش ساخت کانتینر ها

آشنایی با روش ساخت کانتینر

کانتینر ها یکی از کاربردی ترین ابزار های جابه جایی کالا در سطح شهری و حتی قاره ای هستند. این جعبه های فلزی بزرگ بیشتر در سایز های 10 فوت، 20 فوت و 40 فوت تولید می شوند و دارای تنوع بسیاری در شکل و نوع کاربری هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع کانتینر ها می توانید به مقاله آشنایی با انواع کانتینر حمل و نقل و انبار کالا از همین سایت مراجعه نمایید.

کانتینر ها فقط برای حمل نقل کالا استفاده نمی شوند و دارای کاربرد های وسیعی مانند ساخت خانه های کانتینری، انبار کانتینری، ایستگاه های کاری کانتینری و … مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان نمونه انبار کانتینری می تواند به عنوان یک راه حل برای انبار های تفکیک شده کوچک و با قیمت مناسب باشد. به طور مثال در مجموعه انبارکانتین، انبار های کوچک کانتینری به عنوان خدمات انبار در اختیار مشتریان قرار می گیرد که هم لحاظ امنیت و هم از لحاظ قیمت بسیار ارزشمند است.

در فرایند ساخت کانتینر به طور معمول از ورقه های فولادی ساخته می شود. هر کدام از ورق ها پس از برش، فرم دهی و در نهایت طبق نقشه به یکدیگر جوش داده می شوند. کف کانیتنر ها نیز از جنس ورق فولادی ساخته می شود اما یک کفی چوبی بر روی آن قرار می گیرد تا فرایند جابه جایی کالا ساده شود. همچنین کف کانتینر ها طوری ساخته می شود تا به نوعی ضد آب باشد.

برای آشنایی بیشتر با فرایند ساخت کانتینر ها می توانید از ویدیو زیر استفاده نمایید. در این ویدیو فرایند ساخت کانتینر در یک کارخانه تولید کانتینر چینی به نمایش گذاشته شده است.

اضافه کردن نظر