آیا زندگی در خانه کانتینری خطرناک است ؟

خانه کانتینری

بسیاری از مردم پس از مطالعه مقالات مرتبط با خانه کانتینری و مشاهده تصاویر و ویدیو‎های مرتبط به خانه‎های کانتینری علاقه مند می شوند. اما مهم ترین سوالی که ممکن است برای آن ها به وجود بیاید، خطرپذیری خانه‎‎های کانتینری است. در ماه‎های گذشته، ایمیل‎های بسیاری در مورد خطرپذیری خانه‎های کانتینری دریافت شده است که در تمامی آن‎ها برای بازدید کنندگان این سوال پیش آمده است.

امروز قصد داریم به برسی شرایط خطرپذیری خانه‎های کانتینری بپردازیم تا به این سوال اساسی پاسخ داده شود.

 

آیا کانتینر‎‎های حمل و نقل آلوده به مواد شیمیایی هستند؟

یکی از اصلی ترین سوالات مردم در مورد خطرپذیری خانه‎های کانتینری، آلودگی آن‎ها به مواد شیمیایی است. دو مورد از این آلودگی‎ها می تواند موارد زیر باشد :

– آلودگی کفی چوبی کانتینر به دلیل حمل مواد شیمیایی
– آلودگی بدنه به دلیل استفاده از رنگ شیمیایی

گزینه اول که کاملا مشخص و هیچ توجیهی در مورد آن وجود ندارد. در صورتی که کانتینر در گذشته به منظور حمل و نقل موارد شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته باشد، بدون شک می تواند ناقل آلودگی باشد. در هنگام خرید کانتینر به منظور ساخت خانه کانتینری می توانید از فروشنده سوالاتی در مورد سابقه کانتینر سوال کنید تا اطمینان کامل کسب کنید.

مشکل دوم نیز گاهی در بعضی از کانتینر‎ها وجود دارد که بدون شک به منظور ساخت خانه کانتینری تمام بدنه کانتینر عایق و مجدد رنگ خواهد شد. پس هیچ دلیل برای نگرانی در مورد آلودگی کانتینر وجود نخواهد داشت.

 

آیا خانه کانتینری در مقابل طوفان ناپایدار است؟

کانتینر حمل و نقل بار دارای بدنه فولادی با وزن زیاد و همچنین قابلیت تحمل ۲۶ تن وزن را دارد. بدون شک این کانتینر‎های فولادی کاملا مقاوم و در شرایط آب و هوایی ایران کاملا پایدار است. جالب است بدانید در طوفان وحشتناک کاترینا در ایالات متحده، به کانتینر‎ها هیچ آسیبی وارد نشد. همچنین گفتنی است، شما می توانید به منظور مقاوم کردن بیشتر کانتینر‎ها و ساخت خانه کانتینری چند طبقه از فوندانسیون بتنی نیز زیر آن استفاده کنید. با ایجاد فوندانسیون بتنی یا شمع کوبی در فضای زیرین خانه کانتینری و اتصال کانتینر به پایه‎های فولادی توسط دستگاه جوش و پیچ و مهر، می توانید خانه‎های کانتینری را در مقابل هر نوع باری از قبیل باد،‌زلزله، طوفان و … مقاوم سازی نمایید.

 

آیا خانه‎های کانتینری امن هستند؟

بسیاری از دوستانی که قصد ساخت خانه کانتینری دارند برایشان این سوال پیش آمده که آیا خانه‎های کانتینری امن هستند. آن‎ّها می خواستند خانه‎های خود را برای مدتی ترک و یا در باغ خود خانه کانتینری ایجاد نمایند که بدون شک ممکن بود در زمان طولانی امکان سر زدن به آن وجود نداشته باشد. بدون شک خود کانتینر از بدنه مقاوم و فولادی تشکیل شده است. برای دسترسی به آن چاره‎ای جز برش حرارتی بدنه وجود ندارد. به همین دلیل می توان امنیت خود کانتینر را تا حدی بالا دانست اما مشکلی که ممکن از برای خانه‎های ساخته شده با کانتینر به وجود بیاید، درب‎ها و پنجره‎هایی است که به بدنه اضافه می شود.

در صورتی که امنیت درب و پنجره اضافه شده پایین باشد، سارق می تواند به داخل آن راه پیدا کند. پس به همین خاطر بهتر است از درب و پنجره ضد سرقت در ساخت خانه کانتینری استفاده شود. همچنین استفاده از حفاظ برای پنجره‎ها نیز به شدت توصیه می شود.

 

همانطور که مشاهده کردید سوالات متفاوتی برای دوستانی که قصد ساخت یک خانه کانتینری را در سر دارند ممکن است به وجود بیاید که با برسی دقیق تر هر کدام از آن ها و نگاه به تجربه‎های قبلی در ساخت خانه کانتینری به این نتیجه خواهیم رسید که کانتینر‎ها گزینه مناسبی برای ساخت خانه‎های کوچک، سریع و کم هزینه هستند که با رعایت برخی موارد امنیتی و ایمنی می توانیم با خیال آسوده در آن ها زندگی کنیم.

در صورتی که سوال خواصی در مورد خانه‎های کانتینری برای شما پیش آمد می توانید آن را با کارشناسان ما در انبارکانتین مطرح کنید تا آن ها در سریع ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

منبع : Are shipping container homes dangerous to live in

 

اضافه کردن نظر